» دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ برای استفاده از کد، آنرا کپی و در بخش تنظیمات وبلاگ خود درج کنید. کتابخانه عمومی آیت الله سیدرضا فاضلیان

 

 

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با گذشت بیش از یک سال از آغاز فعالیت علیرضا مختارپور در سمت دبیرکلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابداران طی یک نظرسنجی نظرات خود را درباره عملکرد دبیر کل نهاد، اعلام کردند.

خبرگزاری لیزنا به عنوان رسانه‌ای مستقل، در یک بازه زمانی 10 روزه (19 تا 29 مرداد) عملکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را در دوره جدید مدیریتی خود، به نظرسنجی گذاشت (ایـــنجا) که با استقبال خوب کتابدارن از سراسر کشور روبرو شد و نتایج این نظرسنجی، با توضیحاتی از سوی سردبیر این خبرگزاری منتشر شد. (ایـــنجا)

بر اساس این نظرسنجی که 874 نفر از کتابداران سراسر کشور در آن شرکت کردند، ۲۴۳۴ نکته نظر استخراج شد که به عبارتی هر شرکت‌کننده به طور متوسط حدود سه نکته را در این نظرسنجی مطرح کرده است.

از میان 2434 نکته نظر مطرح شده، 1575 نظر به قدردانی از فعالیت‌های دبیرکل نهاد اختصاص داشته، که این فعالیت‌ها نیز در 22 بخش مجزا دسته‌بندی شده است؛ بر این اساس «ارج نهادن به کرامت و منزلت کتابداران» با اختصاص 30 درصد از نظرها بیشترین موضوع مورد تقدیر از سوی کتابداران بود و «بهبود وضع معیشت کتابداران» نیز با 26 درصد، در رده دوم و «ترویج خواندن کتابداران»، «ارتباط بی واسطه با کتابداران»، «امنیت روانی و رضایت شغلی»، «خصایل فردی دبیر کل»، «ایجاد انگیزه»، «مجموعه سازی»، «اصلاحات اداری» در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین موضوع «نیم درصد شهرداری‌ها»، «اصلاح ساعات کار»، «پرهیز از آمار سازی»، «حذف برنامه‌های نمایشی»، «جلوگیری از اسراف»، «استفاده از متخصصان و خرد‌ جمعی»، «اصلاح احکام»، «اقدامات رفاهی و مرخصی زایمان»، «کارگاه‌های آموزشی برگزار شده» و «توجه به مخاطبان کودک و نوجوان» نیز از دیگر نکات تقدیر شده از سوی کتابداران بوده است.

همچنین در میان ۲۴۳۴ نکته نظر استخراج شده ۸۵۹ نکته به پیشنهادها و تعدادی نیز به انتقادات اختصاص داشت که بیشترین موضوعات مطرح شده در این نظرات؛ «انتقاد از روسای شهرستان‌ها»، «بالا بردن حقوق و مسایل رفاهی»، «استخدام رسمی و تبدیل وضعیت»، «بهتر شدن مجموعه‌سازی»، «انتخاب مدیران»، «تقاضای دوره‌های آموزشی و ورزشی»، «سوابق بیمه»، «تعطیلی پنجشنبه‌ها»، «‌پیگیری هزینه‌های آب و برق رایگان کتابخانه‌ها»، «حق مسئولیت رئیس کتابخانه»، «اجازه خلاقیت» و «توزیع نیروی انسانی» بوده است.

 
 


تاريخ : پنج شنبه 12 شهريور 1394 | 8:41 | نویسنده : لطیفی |

 



تاريخ : پنج شنبه 12 شهريور 1394 | 8:37 | نویسنده : لطیفی |

 

اعضاء کتابخانه آیت الله فاضلیان تعداد 100عنوان و 110 نسخه کتاب را در دهه کرامت به کتابخانه اهداء نمودند.بیشتر این کتابها را کتابهای کمک درسی تشکیل می دهند.

 

 



تاريخ : پنج شنبه 5 شهريور 1394 | 8:43 | نویسنده : لطیفی |

 

 



تاريخ : پنج شنبه 5 شهريور 1394 | 8:37 | نویسنده : لطیفی |

 

 

 

 

 



تاريخ : پنج شنبه 5 شهريور 1394 | 8:14 | نویسنده : لطیفی |


 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، مقصد بیست و یکمین سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استانها، این بار سفر به پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است.

 

سراسر استان همدان رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است، اقشار مختلف مردم نیز هر یک به سهم خود برای استقبال آماده شده اند و یک روز قبل از آمدن رییس جمهوری در نقاط مختلف شهر همدان، همه حرف و حدیثها از این سفر پربرکت است.

 

 وزیر اطلاعات، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر نیرو، وزیر کشاورزی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر ورزش و جوانان، وزیر آموزش و پرورش از جمله وزاری هستند که به همراه رییس جمهور به استان همدان سفر می کنند.

 

21 طرح قابل افتتاح با یک هزار و 50 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و 14 طرح به مبلغ یک هزار و 813 میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به همدان آغاز می شود.

 

همزمانی سفر رئیس جمهور به همدان با هفته دولت این سفر را با سایر سفرها متمایز کرده است،

 



تاريخ : سه شنبه 3 شهريور 1394 | 10:21 | نویسنده : لطیفی |

 


پایگاه اطلاع‌ رسانی نخستین همایش ملی خواندن در راستای تعامل مشترک میان نهاد کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه کردستان راه‌اندازی شد.


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پایگاه اطلاع ‌رسانی نخستین همایش ملی خواندن، در راستای تعامل مشترک میان نهاد کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه کردستان به نشانیhttp://readingconf.ir راه‌اندازی شد. 

در نسخه طراحی شده این پایگاه اطلاع رسانی، علاوه بر پوشش اخبار همایش، پوستر، محور‌های همایش، سخن دبیر علمی و دبیر اجرایی، لوگو و لینک برگزارکنندگان و حامیان کنفرانس نیز منتشر شده است.

این تارنما به عنوان پایگاه اطلاع‌ رسانی پشتیبانی اطلاع ‌رسانی همایش، کلیه برنامه‌های آتی این همایش و سلسله گردهمایی‌های «خواندن» را پوشش خواهد داد.

گفتنی است همایش ملی خواندن به طور مشترک توسط دانشگاه کردستان و نهاد کتابخانه‌های عمومی با مقالاتی در موضوعات: مبانی نظری خواندن، خواندن و لایه‌های مدیریتی، خواندن و نهادهای فرهنگی، آموزش عالی و خواندن، نهضت سواد آموزی و خواندن، خانواده و خواندن، خواندن در محیط الکترونیکی و آموزش و پرورش و خواندن، روزهای 28 و 29 آبان سالجاری در دانشگاه کردستان واقع در شهر سنندج برگزار می‌شود.
 
 


تاريخ : سه شنبه 3 شهريور 1394 | 10:16 | نویسنده : لطیفی |

 


سی و نهمین نشست «کتاب‌خوان» با حضور جمعی از کتابداران و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در همدان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی همدان، سی و نهمین نشست «کتاب‌خوان» روز شنبه سی و یکم مرداد با حضور جمعی از کتابداران و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری عین‌القضات همدانی برگزار شد.

شرح آثار ارائه شده در این نشست در ادامه آمده است:

«ارتباط‌ شناسی» نوشته مهدی محسنیان راد/ ارائه توسط: عاطفه زارعی (مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان)

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان به عنوان نخستین ارائه کننده کتاب، به معرفی کتاب «ارتباط شناسی» نوشته مهدی محسنیان راد پرداخت و گفت: در این کتاب به مسئله استراتژی نوین ارتباط در جهان سوم اشاره شده است و دومین مجلد از مجموعه «ارتباطات بین‌المللی» در ادامه جلد اول، در بردارنده مطالعات تکمیلی در مورد مراحل تحول سیاست‌ها و برنامه‌های ارتباطی جهانی پس از جنگ دوم جهانی، مساعی کشورهای در حال توسعه برای پشتیبانی از «جریان آزاد و متعادل اطلاعات»، «سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ملی ارتباطات» و برقراری یک «نظم نوین جهانی در اطلاعات و ارتباطات» است.

زارعی افزود: نگارنده در این راستا به بررسی اجرای استراتژی نوین ارتباطی یونسکو برای «پیشبرد جهانی رسانه‌های آزاد، مستقل و کثرت‌گرا»، کوشش‌های این سازمان در برگزاری کنگره‌های «اخلاق اطلاعات» و «مقررات‌گذاری بین‌المللی ارتباطات الکترونیکی» و همچنین توجه ویژه آن به تصویب اعلامیه و عهدنامه بین‌المللی «تنوع فرهنگی» و دفاع این سازمان از ایجاد «جوامع معرفتی متعدد و متنوع» پرداخته است.

«آن بیست و سه نفر» نوشته احمد یوسف زاده/ ارائه توسط:‌ میلاد امینیان (سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند)

امینیان در خصوص این کتاب اظهار داشت: «احمد یوسف‌زاده» که خود یکی از آن بیست و سه نفر است کتاب 400 صفحه‌ای را خلق می‌کند که بی‌شک هر خواننده‌ای از خواندن آن مجذوب قلم شیوای نویسنده آن می شود. آن‌ها که به «آن بیست وسه نفر» معروف شدند و  شاید به عنوان اولین و یا حتی آخرین اسیرانی بودند که در دوران اسارت وادار به ملاقات با دیکتار آن روزگار رژیم بعث یعنی صدام‌حسین شدند. صدامی که برای فرار از افسردگی و شکست در خرمشهر و عقب نشینی ننگین سپاه تا دندان مسلحش، حال به دنبال تزویر رفته است تا با استفاده از این نوجوانان برای خویش اعتباری کسب کند و جنگ ایران را به جنگ کودکان تمثیل نماید.

وی افزود: ماجرای این کتاب صحبت از نوجوانانی است دل داده و عاشق که با ایمان خویش پای در معرکه حق و باطل نهاده‌اند،  نوجوانانی که با وجود سن کم اما دستاوردی بزرگ خلق کردند و از این دست نوجوانان در تاریخ درخشان دفاع‌مقدس کم نبوده‌اند. حال مردی از آن جنس، پس از چندین سال اسارت قلم در دست می‌گیرد و روایت می کند آن روزهای تلخ و شیرین را.

«شکوه الوند» نوشته علی جهان‌پور/ ارائه توسط: نویسنده کتاب

جهان‌پور در خصوص کتاب «شکوه الوند» گفت: کتاب در مورد کوه الوند و چشمه‌های آن است.ی ک کتاب قابل توجه در حوزه گردش‌پژوهی. 

«کوری» نوشته ژوزه ساراماگو/ ارائه توسط: سیده‌منصوره حسینی شعار (کتابدار کتابخانه مرکزی همدان)

حسینی شعار در معرفی رمان «کوری» گفت: این کتاب ترکیبی از تمام مظاهر کوری به معنی فقدان معرفت و آگاهی ارائه می‌دهد. اپیدمی مصیبت‌بار کوری بر سرزمینی ناشناخته نازل می‌شود. کوری از «مردی که اول کور شد» آغاز می‌شود و به مابقی شهروندان و در نهایت به تمام کشور سرایت می‌کند.

وی ادامه داد: در این میان، تنها کسی که از کوری در امان می‌ماند، همسر پزشک است که مجبور است شکسته شدن تابوهای اخلاقی و عمق فضاحت جامعه را در تمامی سطوح ببیند و از این مشاهده به قدری آزار می‌بیند که آرزو می‌کند او نیز کور شود. او در جایی، چنان با قدرت و توانمندی عمل می‌کند که با وجود زن بودنش، از سر دسته خطرناک اوباش قرنطینه انتقام سختی می‌گیرد و به ریاست جامعه کوران نائل می‌شود، اما با کراهت این مقام را پس می‌زند و این امتیاز را جز خفت و خواری و بر دوش کشیدن نادانی عمومی و جهالت کوران نمی‌داند.

«راهنمای تفکر نقادانه» نوشته دانیل براون، ترجمه کورش کامیار/ ارائه توسط: مهیار معتقد (عضو کتابخانه ـ پزشک)

معتقد در ادامه این نشست ضمن معرفی کتاب «راهنمای تفکر نقادانه » گفت: «راهنمای تفکر نقادانه» کتابی است ساده، روان، کاربردی و جذاب که خواننده ممکن است در نگاه نخست و با عنایت به نام کتاب، تصور کند که با کتابی آکادمیک و سختگیرانه و خشک روبروست، اما چنانکه نویسنده تلاش و اذعان داشته است کتاب حاضر به‌منظور پرورش و آموزش اذهان عمومی و جهت برخورد با مسائل و وقایع و اخبار روزمره طراحی شده است.

وی افزود: در پیش گرفتن روش آموزش گام به گام و بهره گیری از مثال‌های شایع و ملموس، کتاب را برای طیف گسترده‌ای از خوانندگان مقبول و مفید می سازد و آنچه کتاب «راهنمای تفکر نقادانه» و موضوع آن را ویژگی می‌بخشد این است که در میان حجم انبوهی از رسانه‌ها که هر روزه در پی ارائه و انباشت اطلاعات لایتناهی در ذهن مخاطب هستند، این کتاب روشی جهت پالایش، پردازش و گزینش این اطلاعات به دست می‌دهد و چنانکه در فصل اول به آن می‌پردازد در مقابل روش تفکر اسفنجی، خواننده را به روش تفکر غربالی ترغیب نماید. در واقع نویسنده کتاب از دو نگاه متفاوتی که می‌توان به ذهن به مثابه «انبان نتایج» و « ابزار استدلال » داشت نگاه دوم را بر می‌گزیند و سعی در همراه نمودن و توانمند ساختن خواننده در این مسیر دارد.

«نادره دانای جهان، پورسینا» نوشته مسعود میدانچی/ ارائه توسط: نویسنده کتاب

میدانچی در مورد اثر خود اظهار داشت: این کتاب در 600 صفحه از سوی انتشارات روزبهان در تهران و در سال 92 منتشر شده است. خورشید خرد خاوری، حکیم شیخ الرئیس بوعلی سینا مشهور به ابن سینا، یکی از شاهکارهای خلقت، از نوابغ عالم بشریت در طول تاریخ و از مفاخر جهان اسلام است.

وی همچنبن گفت: مطالب این کتاب در برگیرنده شرح حال و ابعاد فکری و اندیشه‌های والای آن فیلسوف جهانی از نظرگاه دانشمندان معاصر ایران است و همچنین اشعار عربی و فارسی نامبرده و سروده‌های فارسی گویان ایرانی، افغانی و تاجیک در ستایش اوست.

«من او» نوشته رضا امیرخانی/ ارائه شده توسط: مازیار عبدی (مجری صدا و سیمای مرکز همدان)

عبدی درباره این کتاب گفت: «من او» یک درام عاشقانه است که دید همیشگی بین فقیر و غنی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: محتوای کتاب، داستان مربوط به زندگی فردی به نام علی فتاح است و عشق پاک او با دختر خدمتکار خانواده‌‍اش به نام مهتاب که به دلیل اعتقاد علی به عشقی پاک تا زمانی که از عشق راستین خود مطمئن نشده از ازدواج امتناع می‌کند و در خلال داستان از راهنمایی‌های درویشی به نام مصطفی کمک می‌گیرد که نقش مهمی در داستان نیز دارد.

عبدی افزود: مهتاب و علی هر دو عاقبت ناکام از دنیا می‌روند تا در جهان آخرت با یکدیگر ازدواج کنند. دو راوی در داستان هستند، یکی خود رضا امیرخانی و دیگر قهرمان داستان (علی فتاح) و این دو ماجراهای زندگی علی فتاح را از کودکی تا لحظه مرگ / ازدواج، روایت می‌کند.

«همدان در مشروطه» نوشته مجید فروتن/ ارائه توسط: نویسنده (معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان)

فروتن در خصوص کتاب «همدان در مشروطه» اظهار داشت: این کتاب فتح بابی برای حوزه پژوهش و تحقیق بوده و در باب اجتماعی تاریخی نگاشته شده است و خبر از این می‌دهد که همدان نیز جزو پیشگامان نهضت مشروطه بوده است.

فروتن عنوان کرد: در این کتاب یکی از مهمترین اتفاق‌های تاریخ معاصر ایران، یعنی انقلاب مشروطه، دوران مبارزه و آزادی خواهی بررسی شده است.

وی افزود: هدف اصلی تألیف این کتاب، بازگویی نقش واقعی همدان در انقلاب مشروطه است، زیرا این حرکت و نقش مهم تاکنون در یک مجموعه مستقل مورد بررسی قرار نگرفته و نقش بزرگان، مبارزان، انجمن‌ها و... همدان در این اتفاق بزرگ بیان نشده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ادامه داد: این کتاب در قالب یک کار پژوهشی در اسناد و منابع به جا مانده، که متأسفانه تعداد آنها هم کم است، می‌کوشد ترسیم‌گر واقعی خواسته ها و اقدامات مردم همدان در عصر مشروطه باشد و در ماحصل سخن به یک نتیجه کلی درباره نقش مهم همدان در دوران مشروطیت برسد.

وی خاطر نشان کرد: این کتاب مشتمل بر 4 بخش است: همدان قبل از مشروطیت، همدان در مشروطیت، فعالیت های سیاسی اجتماعی و فرهنگی و اندیشه ها و آراء مشروطیت.

«منابع و مسائل آب در ایران» نوشته پرویز کردوانی/ ارائه توسط: سید محمدرضا جوادی (مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان)

جوادی در معرفی کتاب «منابع و مسائل آب در ایران» بیان داشت: ایران در منطقه‌ای از دنیا واقع شده است که متوسط باران سالانه آن کمتر از 1/3 متوسط باران سالیانه جهان است و علاوه بر کمبود باران، توزیع زمانی و مکانی آن نیز بسیار نامناسب است. حتی پرباران‌ترین نقاط کشور ما، در فصل تابستان نیاز به آبیاری دارد. قسمت اعظم مملکت خشک و کم آب است. در بسیاری از نقاط آب هست ولی شور و غیر قابل استفاده است. در ایران نقاطی وجود دارد که نه آب سطحی جاری قابل استفاده است و نه آب زیر زمینی قابل مصرف.

«دنیای سوفی» نوشته یوستین گردر/ ارائه توسط: میثم عبدلی (کتابدار کتابخانه عمومی علامه مجلسی شهرستان ملایر)

عبدلی در این نشست در خصوص کتاب دنیای سوفی اظهار داشت: چاپ اول این کتاب در سال ۱۹۹۱ میلادی در نروژ منتشر شد.  اثری داستانی است که تاریخ فلسفه را در قالب رمان و به زبان ساده تشریح می‌کند. از نکات قابل توجه این کتاب، این است که به ۵۴ زبان دنیا ترجمه شده است و نخستین بار توسط حسن کامشاد به فارسی ترجمه و در نشر نیلوفر منتشر شد.

داستان در مورد دختری به نام سوفی است که در آستانه پانزده سالگی نامه‌های جالب و نوارهای ویدئویی از شخصی به نام "آلبرت ناکس" دریافت می‌کند که در آنها سؤالات جالبی مانند جهان چگونه پدید آمده ‌است؟ که آغازگر راه آموزش تاریخ فلسفه ‌است، مطرح می‌کند.

«کشتی پهلو گرفته» نوشته سیدمهدی شجاعی/ ارائه توسط:‌ علی فروزش مهر (کتابدار کتابخانه عمومی امام حسن(ع) شهر مهاجران)

فروزش مهر در مورد این کتاب بیان داشت: کتاب «کشتی پهلو گرفته» سرشار از نکات آموزنده با نثری بسیار دلنشین و زیبا و البته تامل بر انگیز و منحصر به فرد است که توسط نویسنده چیره دست با دلی سرشار از عشق به ائمه اطهار (علیهم السلام) و با قلمی رسا و شیرین و قابل درک و فهم نوشته شده است.

وی ادامه داد: چاپ اول این کتاب در سال 1369 توسط انتشارات جوان در 160 صفحه منتشر شد و در سال 1392 چاپ چهل و دوم این کتاب توسط انتشارات نیستان روانه بازار شده است. 

‏‫‬فروزش مهر گفت: موضوع این کتاب تلفیقی از داستان‌های مذهبی و فارسی با ارائه بسیار زیبایی از زندگانی بهانه خلقت دنیا حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) شکل گرفته است.

وی هدف خود را از معرفی این کتاب در ابتدا آگاهی از اتفاقات و جریانات بعد از به خاکسپاری حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) و در نهایت استفاده از بیان شیوا و لطیف و رسای قلم یک نویسنده خلاق عنوان کرد.

«پرسش‌های شما و پاسخ‌های آیت‌الله بهجت» نوشته حامد اسلام‌جو/ ارائه توسط: فرهاد خاوری (سرپرست مالی و اداری، اداره کل کتابخانه های عمومی همدان)

خاوری در خصوص کتاب «پرسش‌های شما و پاسخ‌های آیت‌الله بهجت» گفت: کتاب در هشت بخش نماز، امام عصر(عج)، مسائل سیاسی اجتماعی، عرفان، معارف، آیات و روایات و حجاب و عفاف تنظیم شده است.

وی ادامه داد: این کتاب اثری آموزشی عقیدتی است که به زبانی ساده و روشن معارف و عقاید و اندیشه‏های شیعه را هم به صورت تحلیلی و هم مستند به ادله قرآنی و روایی و عقلی تبیین می‏کند.

خاوری گفت: کتاب به صورت پرسش و طرح اشکال و شبهه از طرف یک غیرشیعی در 200 پرسش مطرح شده و پاسخ دهنده که یک عالم و فقیه شیعی است با دیدگاهی وسیع به تقریر عقاید شیعه می‏پردازد و این تقریر و تحلیل غیر از ایضاح و روشنی و ایجاز از معقولیت و ارجاعات معتبر و نیز در نظر گرفتن نزدیکی و وحدت فرقه‏های مختلف مسلمان را در پاسخ به وهابیت طرح می‏کند و سعی می‏کند بیشتر راجع به عقاید خاص شیعه مثل رجعت، توسل، شفاعت، امامت، تحریف ناپذیری قرآن، متعه، بداء و عصمت بحث کند.

سلسله نشست‌های «کتاب‌خوان» به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود و در آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی، به معرفی کتاب‌های موردنظر خود می‌پردازند.

در این جلسات که در فضایی صمیمی و با محوریت کتاب برگزار می‌شود، افراد شرکت‌کننده تجربیات مطالعاتی خود را برای استفاده سایر علاقه‌مندان کتاب و کتاب‌خوانی به اشتراک می‌گذارند.

 


تاريخ : سه شنبه 3 شهريور 1394 | 10:12 | نویسنده : لطیفی |
بازاریابی کارآفرینانه و خداشناسی برای کودکان در نورسیده‌های نهم







کتاب‌های «بازاریابی کارآفرینانه» و «به من بگو خدا کیست؟» از مجموعه سری نهم بسته «نو رسیده‌ها» برای استفاده علاقه‌مندان به مطالعه معرفی می‌شوند.


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتاب «بازاریابی کارآفرینانه» نوشته جلیل صمد آقایی به همراه کتاب «به من بگو خدا کیست؟» نوشته غلامرضا حیدری ابهری دو عنوان از مجموعه سری نهم بسته «نو رسیده‌ها» است که برای آشنایی بیشتر علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی معرفی می‌شوند.

خلاصه‌ای از این دو کتاب، از میان بیش از 70 عنوان ارسالی در بسته نهم «نو رسیده‌ها» انتخاب شده است؛ در ادامه این خلاصه‌ها را می‌خوانیم:
 
  

1) بازاریابی کارآفرینانه
جلیل صمد آقایی/ دانش پژوهان جوان/ 221 صفحه / موضوع: اقتصاد

این کتاب برای چه کسانی مفید است؟ کلیه افرادی که قصد تأسیس شرکتی را دارند یا به نوعی در فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار وارد شده‌اند می‌توانند از محتویات این کتاب برای رشد و پیشرفت سازمان خود و یا آمادگی بیشتر برای ورود به کسب و کارهای جدید، بهره مند شوند. به عبارت دیگر این کتاب موارد جذابی برای کلیه شرکت‌های کوچک، متوسط و نوپا دارد که خواهان رشدی سریع بوده و قصد دارند از روش و تفکر خلاق و کارآفرینانه بر رقبا فائق آیند. همچنین این کتاب ابزار مناسبی برای مشاورین و افرادی که قصد دارند به یک شرکت تأسیس یافته کمک کنند تا بازاری جدید را شناسایی و یا خلق کنند، است. این کتاب برای افرادی که قصد دارند در استخدام یک سازمان کارآفرین در آیند یا با یک کارآفرین شراکت نمایند بسیار آموزنده است.

می‌توان گفت کتاب تمام آنچه را که یک کارآفرین باید برای ایجاد و توسعه و حفظ خود در بازار پیچیده‌ی امروز بداند را به صورت کاملاً کاربردی به مخاطب عرضه داشته است.
 
 
  2) به من بگو خدا کیست؟
(خداشناسی قرآنی شکوفه‌ها)/ غلامرضا حیدری ابهری/ انتشارات جمال/ دوره ده جلدی / موضوع: دین، کودک و نوجوان

مجموعه «به من بگو خدا کیست؟» با ارائه‌ یک دوره خداشناسی متناسب با ذهن و ظرفیت کودک، به تقویت بنیان تربیت دینی می پردازد و بر دریافت‌های توحیدی و فطری او که هنوز با شبهه‌ها و اندیشه‌های ناپاک آلوده نگشته تأکید می‌کند. مجموعه حاضر به بخش مهمی از پرسش‌های توحیدی کودکان پاسخ می‌دهد.

در هر یک از مجلدات این دوره 10 جلدی کودک با یکی از صفات و ویژگی‌های خداوند که در یک آیه قرآن مطرح شده آشنا می‌شود. هر مجموعه در 12 صفحه به انتقال مطلب پرداخته است. از دیگر ویژگی‌های کتاب نثر روان، تصاویر جذاب، تمام رنگی و گلاسه و ترجمه تمام مطالب به زبان انگلیسی است.
 
گفتنی است ارسال منابع جدید کتابخانه‌ای با نام بسته‌ «نو رسیده‌ها» در دوره جدید نهاد از مهرماه سال گذشته و به همت اداره کل منابع نهاد آغاز شده است و تاکنون نیز هشت بسته در قالب این طرح به تمامی کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال شده و کار ارسال سری نهم نیز در حال اتمام است.

 


تاريخ : یک شنبه 1 شهريور 1394 | 8:15 | نویسنده : لطیفی |

 



تاريخ : یک شنبه 1 شهريور 1394 | 8:6 | نویسنده : لطیفی |

 

 

اول ذیقعده سالـروز ميــلاد مسعود كــريمه اهل بيت حضـرت فاطمه معصومه(س) و دهم ذیقعده سالروز ميلاد پر نور امام رضا(ع) مي باشد.

نظام مقدس جمهوري اسلامي فاصله اين دو ميلاد فرخنده را دهه كـرامت نامگذاري كرده است.

 دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است، مهر و وفایی که خواهر مهـربان و دلداده را به هجــرت وادار نمـوده و غربت و بیـماری و مرگ را در فصـل جوانی  برای او آسـان کرده است. دهه کرامـت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمـانی است و این که می‌توانند رهبـری دل‌های صدها میلیون مسلمان را در طی اعصار عهده‌دار بشوند.

تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوند.



تاريخ : شنبه 31 مرداد 1394 | 12:55 | نویسنده : لطیفی |
40 حدیث

 

مشخصات

نام کتاب : چهل حدیث امام مهدی (عج)

نویسنده: سید صادق سید نژاد

زبان : فارسی

ناشر : بهترین کتاب های جهان

تعداد صفحات : 39

فرمت : جاوا Java

حجم فایل : 90 کیلوبایت

 لینک دانلود - 90 کیلوبایت

 رمز فایل www.bbooks.ir


تاريخ : پنج شنبه 15 مرداد 1394 | 11:16 | نویسنده : لطیفی |
 

دانلود مستند راز - The Secret

"فیلم راز The Secret" یا به عبارت بهتر "مستند راز" فیلمی روایت‌ گونه و به صورت مصاحبه در مورد "قانون جذب Law of Attraction" است. این فیلم تولید سال ۲۰۰۶ به کارگردانی "درو هریوت" بر اساس کتابی به همین نام نوشته ی "راندا برن Rhonda Byrne" می‌باشد.

قانون جذب یک قانون انتزاعی است و به طور خلاصه بیان می‌کند که هر آنچه در ذهن انسان تصور شود اعم از خوب یا بد، زشت یا زیبا در دنیای واقعی نمود خواهد یافت. سرعت و شدت به واقعیت پیوستن این تصویر ذهنی به شدت تمرکز روی آن موضوع و وضوح تصویر آن در ذهن بستگی دارد. در واقع خواسته‌هایی که تصور می‌شوند باید به گونه‌ای باشند که بتوان آنها را در ذهن حس و باور نمود.

«قانون جذب می‌گوید هر چه فکر کنی همان می‌شود.» طبق این قانون، که در کتاب‌های مقدس ادیان مختلف نیز (البته نه تحت همین نام) در مورد آن ذکر شده: هنگامی که انسان آرزوی چیزی را دارد، سراسر کیهان همدست می‌شود تا بتواند این آرزو را تحقق بخشد.

 

مشخصات

نام مستند : دانلود مستند راز - The Secret

زبان : انگلیسی / دوبله فارسی

ناشر : بهترین کتاب های جهان

مدت زمان: 90 دقیقه

فرمت : Mkv / Mpeg

حجم فایل : 681 / 300 مگابایت

 لینک دانلود نسخه دوبله فارسی - قسمت اول - 300 مگابایت

 لینک دانلود نسخه دوبله فارسی - قسمت دوم - 300 مگابایت

 لینک دانلود نسخه دوبله فارسی - قسمت سوم - 81 مگابایت

 لینک دانلود نسخه انگلیسی - 300 مگابایت

 رمز فایل www.bbooks.ir


تاريخ : پنج شنبه 15 مرداد 1394 | 11:14 | نویسنده : لطیفی |

«بکارگیری شرایط مطالعه یعنی بهره‌وری بیشتر از مطالعه»
شرایط مطالعه ، مواردی هستند که با دانستن ، بکارگیری و یا فراهم نمودن آنها ، می توان مطالعه ای مفیدتر و با بازدهی بالاتر داشت . در واقع این شرایط به شما یاد می دهند چگونه از زمانهای مطالعه ، بهره‌وری بالاتری داشته باشید . به شما می آموزند قبل از شروع مطالعه چه اصولی را به کار گیرید ، در حین مطالعه چه مواردی را فراهم سازید و چگونه به اهداف مطالعاتی خود برسید.

1- برای موفقیت در مطالعه ، باید درست آغاز کنید:

یعنی برنامه درسی خود را طوری تنظیم کنید که از خواندن کتابها ، هدفی واضح و روشن را دنبال کنید .
- درسهای خود را طوری برنامه ریزی کنید که هنگام مطالعه ، ابتدا کتابهای آسان را بخوانید ، نه کتابهای مشکل را. 
- در هنگام مطالعه یک کتاب ، ابتدا از قسمت‌های آسان و جذاب شروع کنید و بعد به سراغ بخشهای مشکل تر آن بروید . این کار را می توانید با مرور قسمت‌های خوانده شده قبلی آغاز کنید. قسمت‌های آسان و جذاب علاقه شما را به خواندن افزایش می دهند.
- در برنامه ریزی درسی خود ، موضوع‌های مشابه را پشت سر هم قرار ندهید و آنها را یکی پس از دیگری مطالعه نکنید تا حد ممکن بین آنها فاصله بگذارید.
- اگر می خواهید چند کتاب را در یک روز مطالعه کنید ابتدا زمانهای خواندن و ترتیب قرار گرفتن آنها را مشخص کنید و بعد به مطالعه بپردازید .
- حتی المقدور برای یک کتاب بیش از دو ساعت وقت در نظر نگیرید . و زمانهای مطالعه را به مدتهای دو ساعته تقسیم کنید . تصور نکنید که هر چقدر زمان مطالعه یک کتاب بیشتر باشد بهتر است بر عکس هر چقدر زمان کوتاه گردد و موضوع مورد مطالعه عوض گردد ، میزان یادگیری افزایش می یابد .
- اگر می خواهید در شش روز هفته ، شش کتاب بخوانید، هرگز هر کتاب را در یک روز نخوانید و برای شش روز ، شش کتاب در نظر نگیرید . بهتر است هر روز را به شش قسمت تقسیم کنید و در هر قسمت ، یک کتاب بخوانید و این روند را در شش روز هفته ادامه دهید . 
- به روش تدریجی درس بخوانید ، یعنی در طول سال تحصیلی درس بخوانید و خواندن دروس را به شبهای قبل از امتحان موکول نکنید . مطالعه تدریجی و با تداوم در طول سال تحصیلی بسیار بهتر از مطالعه فشرده و با تراکم در چند روز قبل از امتحان است.

2- برنامه ریزی :

یکی از عوامل اصلی موفقیت داشتن برنامه منظم است»
برنامه ریزی صحیح این است که چگونه از وقت و امکانات موجود حداکثر استفاده را ببرید . عدم برنامه ریزی صحیح باعث اتلاف وقت شده و بازده مطالعه بسیار کاهش می یابد .
نکته ای که در این جا قابل ذکر می باشد اینست که ، داشتن برنامه مهم است ولی مهم تر از آن اجراء برنامه است .
الف )برنامه ریزی درسی :
بهترین برنامه ریزی درسی، خود فرد است . یعنی هر شخص باید با توجه به شرایط روحی ، جسمی ، محیطی ، زمانی ،علاقه ، هدف ، نقاط ضعف و قوت خویش برای خودش برنامه ریزی کند .
ب ) کوتاه ، ساده و قابل اجراء بودن برنامه صحیح است . 
یعنی هر قدر برنامه حجیم و سخت باشد تاثیر منفی بر روحیه فرد می گذارند و به خاطر پیچیدگی شان ، غالباً با شکست مواجه می شوند .هر قدر برنامه کوتاهتر و ساده تر باشد . شخص راحت تر آن را در زمان تعیین شده انجام می دهد. و تجربه ای موفق در زمینه برنامه ریزی کسب می کند . و این تجربیات موفق در رسیدن به موفقیت‌های بعدی تاثیر بسزایی خواهندداشت .
ج ) اجراء برنامه در زمان مشخص :
وقتی برنامه ای را نوشته‌اید . باید آن را درزمان مشخص اجرا کنید . اگر نظم خاصی در اجراء برنامه داشته باشید ، به راحتی می توانید به اهداف خویش برسید. کسانی که نظم و ترتیب در اجراء برنامه را رعایت نمی کنند ، غالباً برنامه‌های آنان با شکست مواجه می شود .

3- نظم و ترتیب :

« اساس هر سازمانی به نظم آن بستگی دارد »
رعایت نظم از شرایط مهم مطالعه به حساب می آید . چرا که نظم به ایجاد تمرکز حواس کمک می کند. همچنین وقتی که نظم بر پا شد ، یادگیری بهتر صورت می گیرد . اگر اتاق و میز مطالعه نامنظم باشد موجب حواس پرتی و اختلال در یادگیری می شود . توجه داشته باشید . هر جور که مطالب را به حافظه بدهید ، بر همان اساس نیز می توانید آنها را بازیابی کنید . 

4- حفظ آرامش :

« آرامش ضمیر ناخود آگاه را پویا و فعال می کند»
درسی را که با آرامش بخوانید قطعاً بهتر می توانید بیاموزید ، برای آنکه بازده مطالعه خود را بالا ببرید ، در سخت‌ترین شرایط و حتی کوتاهترین زمان نباید مضطرب شوید و سعی کنید در این مدت کوتاه با آرامش خاطر مطالعه کنید. مطالعه بدون اضطراب و خونسردی کامل ، تاثیری بسیار مثبت در افزایش میزان یادگیری دارد. توجه داشته باشید که حفظ خونسردی و آرامش ، هرگز به معنای بی خیالی و بی حالی نیست ، بلکه به معنی وضعیتی هوشیار همراه تمرکز حواس و بدون دلهره است . روانشناسان معتقدند که اضطراب کم برای مطالعه و موفقیت لازم است ، زیرا شخص را به تحرک و فعالیت وا می دارد و باعث می شود که به طور جدی به درس خواندن بپردازد ، اما اگر این اضطراب از حد معمول خود خارج شود و استرس و دلهره در فرد ایجاد کند نه تنها مفید نیست ، بلکه مانع از فعالیتهای وی شده ، و حتی در جلسه امتحان مانع از یادآوری آموخته‌های شخص می شود . نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که در اغلب موارد ، اضطراب ناشی از تفکرات منفی شماست . وقتی که نسبت به امتحان تصور منفی دارید، از آوردن نمره کم می ترسید ، عواقب قبول نشدن را در نظر می گیرید . در نتیجه تصورات منفی ، موجب اضطراب می گردند و اضطراب سدی در راه کارایی حافظه می گردد و این عمل خود اضطراب بیشتر را به دنبال خواهد داشت و نهایتاً اینکه این سیکل معیوب همچنان ادامه خواهد یافت .

5- استفاده صحیح از وقت : 

«بنیامین فرانکلین می گوید : پس وقت را تلف نکنید زیرا زندگی از وقت تشکیل شده است »
استفاده صحیح از وقت و هدر ندادن آن بسیار مهم است .چرا که زمان از دست رفته را نمی توان مجدداً باز یافت . زمان را نمی توان ذخیره کرد ، نمی توان خرید و یا فروخت و نمی توان از 24 ساعت دیگران قرض گرفت زمان سرمایه ای است که اگر مورد استفاده قرار نگیرد ، از دست می رود در حالی که یک سرمایه مالی این چنین نیست .
اگر منصف باشیم با کمی دقت و تامل در می یابیم که مشکل اصلی کمبود وقت نیست ، بلکه در نحوه استفاده از آن است .

6- سلامت و تندرستی :

« عقل سالم در بدن سالم است » 
سلامت جسمی و روانی در یادگیری تاثیر بسزا دارد.

7- تغذیه مناسب :

« تغذیه صحیح نقش مهمی در سلامتی دارد.»
غذا را به موقع و سر وقت بخورید ، از خوردن غذا در ساعت‌های گوناگون و بدون نظم و برنامه به پرهیزید . سعی کنید صبحانه و ناهار و شام را در ساعات معین بخورید . به برنامه غذایی خود نیز نظمی خاص بدهید .

8- تنفس صحیح :

« یکی از مهمترین اعمال بدن انسان ، تنفس است . » تنفس عمیق باعث می شود که ما در هر نفس اکسیژن بیشتری را به شش‌های خود برسانیم . این اکسیژن به سلولهای مغزی که خود ذخایر اکسیژن کمی دارند ، کمک می کند تا فعالیت بیشتری داشته باشند . افزایش فعالیت این سلولها یعنی پمپاژ بیشتر یونها بین دو سری غشاء سلول به خصوص برای یون‌های سدیم و کلسیم که به خارج غشاء می روند و پتاسیم و کلر که به داخل آن می آیند . هرگاه تغییرات غشاء نرون به نرون بعدی منتقل شود ، این تغییرات به نوبه خود مسیرهای جدیدی برای انتقال از راه مدارهای عصبی می شوند و وقتی این مسیرهای جدید برقرار شدند ، با تفکر ما فعال می شوند و خاطره‌ها را مجدداً تولید می کنند . این فرآیند که حافظه نام دارد کاملاً به اکسیژن نیاز دارد . به همین دلیل است که در هوای آلوده به دود سیگار و سایر گازهای سمی بازده یادگیری و حافظه به شدت کاهش می یابد. از سوی دیگر تنفس صحیح و عمیق باعث می شود که سیستم ایمنی ما فعالتر شود . بنابراین حرکات عضلانی و تنفس عمیق ، جریان لنفاوی را به راه می اندازد و باعث می شود که گردش خون بهتر انجام شود ، خود لنف بهتر کار کند و سیستم ایمنی تقویت شود. 

9- ورزش :

« ورزش کلید عمر طولانی است » 
شما می توانید ورزشهای دلخواه خود را انتخاب کنید و در برنامه روزانه خود قرار دهید. به طور مثال پیاده روی یکی از ورزشهای مفید و مناسب و در عین حال بسیار ساده و برای عموم امکان پذیر است .
علاوه بر پیاده روی از ورزشهای مفید برای کسب تمرکز فکر و پرورش حافظه « یوگا » است یوگا به معنای تمرکز نیرو در اصطلاح هندی یعنی تمرکز فکر و حواس . با انجام تمرینات یوگا می توانید تمرکز حواس خود را بهبود بخشید .

10- استراحت مغزی :

« هنگامی که خسته هستید ، مطالعه نکنید »
برای انجام کارهای فکری خصوصاً مطالعه باید مغز کاملاً آماده و سرحال باشد تا در به خاطر سپردن مطالب مشکل نداشته باشد . شما می توانید از روشهای مختلف و دلخواه خودتان برای رفع خستگی استفاده کنید ، اما یکی از روشهای مناسب برای رفع خستگی تنفس عمیق است . همچنین یک خواب سبک و کوتاه در مواقعی که خیلی خسته هستید در برطرف کردن خستگی بسیار مناسب است.

11- خواب کافی :

« خواب فراگیری و حافظه را تقویت می کند»
یک خواب 8-6 ساعته معمولاً کافی است . بنابراین سعی کنید طوری برنامه‌های درسی خود را تنظیم کنید که شبها حداقل 6 ساعت بخوابید تا مغز شما به اندازه کافی استراحت کند . همچنین خواب نیم تا یک ساعت ( ظهرها بعد از ناهار ) بسیار مناسب است.

12- درک مطلب :

« آنچه در حافظه بلندمدت باقی می ماند ، معنی مطالب است »
سعی کنید هنگام مطالعه ، مطالب را به خوبی درک کنید، تا بتوانید به راحتی آنها را به خاطر بسپارید . نکته ای که در درک معنی تأثیر بسزا دارد و بازده مطالعه را بسیار افزایش می دهد ، یادداشت برداری مطالب خوانده شده است . یادداشت برداری در افزایش میزان یادگیری بسیار مؤثر است .

13- تشویق و پاداش :

«تشویق نیروهای ذهنی و روانی را به فعالیت وا می دارد» 

14- شرطی شدن :

« شرطی شدن به تمرکز حواس کمک می کند »
برای یادگیری و ایجاد تمرکز حواس شرطی شدن نسبت به مکان و زمان مطالعه نقش مهم دارد . برای آنکه تمرکز حواس راحت تر به دست آید و سریعتر برای آن آماده شوید ، باید به مکان و زمان مطالعه خود را شرطی کنید.

15-تحرک مغزی :

« هنگام مطالعه نباید کاملاً آرام نشست »
منظور از تحرک ، حرکت کردن و راه رفتن در حین مطالعه نیست و یا هدف از حرکت ، فعالیت زیاد بدنی نیست که در این صورت نیز تمرکز حواس مختل می شود و میزان یادگیری کاهش می یابد . اصولاً بهترین وضعیت برای مطالعه ، نشستن پشت میز است نه حرکت کردن و راه رفتن . منظور از تحرک این است که در حین مطالعه هر چند دقیقه ، یک بار حرکتی کوچک داشته باشید تا گردش خون در مغز بهبود یابد و بهتر بتوانید مطالب را بیاموزید . حتی با چند حرکت ساده سرو بدن می توانید از حالت رکودی و رخوت جلوگیری کرده و با تمرکز بالاتری درس بخوانید.

16- اتاق مطالعه :

« اتاق مطالعه باید آرام باشد»
اتاق مطالعه باید ساکت و آرام و تا حد ممکن از عکس، پوستر و اشیایی که موجب حواس پرتی می شوند . خالی باشد.
نور اتاق باید کافی و مناسب باشد. بهترین نور برای مطالعه روشنایی روز است . نور باید در سطح اتاق پخش گردد. بنابراین چراغ مطالعه برای درس خواندن مناسب نیست . نور نباید کم باشد . اتاق مطالعه باید از تهویه مناسبی برخوردار باشد.
در مطالعه فاصله چشم تا کتاب باید رعایت شد و فاصله مناسب حدود 40-30 سانتی متر است .
میز مطالعه باید از نظر ارتفاع وسعت و رنگ مناسب باشد.

17- زمان مطالعه :
واقعیت این است که هیچ زمانی به طور دقیق و انحصاری برای مطالعه وجود ندارد .
زمان مطالعه بستگی به خودش دارد که چه موقع از نظر جسمی و روانی آمادگی لازم را دارید .
نکته ای که در مورد زمان مطالعه باید رعایت کنید استراحت چه قبل از مطالعه و چه بعد از مطالعه را باید در نظر گرفت .
نیم ساعت مطالعه و 5 دقیقه استراحت ، روش بسیار خوبی برای مطالعه کردن است . زیرا اولاً شما آستانه یادگیری را رعایت می کنید و ثانیاً با استراحت کوتاه ، فرصتی برای مغز در نظر می گیرید تا به تجزیه و تحلیل اطلاعات بپردازد باید یادآور شد که نیم ساعت مطالعه و 5 دقیقه استراحت به این معنی نیست که دقیقاً بعد از نیم ساعت مطالعه حتماً استراحت کنید حال اگر چند دقیقه این طرف و آن طرف شد ، اشکالی ندارد . اما بهتر است بیش از 45 دقیقه نشود.

منبع :
شرایط مطالعه ؛ مولف بیژن علی پور



تاريخ : پنج شنبه 15 مرداد 1394 | 9:11 | نویسنده : لطیفی |
صفحه قبل 1 ... 34 35 36 37 38 ... 57 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Bia2skin :.